file fake berichten over klimaatopwarming.

02 juli 2022 09:30 #1
Deze collage is van een blog die ik al jaren volg.
Het bewijs van fake alarmerende klimaatberichten is hierbij wel geleverd.
Het word 2x warmer dan het globale gemiddelde.
Waar dan?
Wel, het warmt overal 2x zo snel op dan het globale gemiddelde.
Waar warmt het dan half zo snel op dan het globale gemiddelde hoor ik je al vragen, wel nergens.
Daar zit nu net het bewijs van de leugens om ons van het Russische gas af te koppelen, en zelfvoorzienend te worden.
Hopende dat er zon of wind is om in onze stijgende energiebehoefte te voldoen.
Voor de VS van Biden koimt het ook goed uit, Hij en zijn zoon kunnen de te korten die we zullen hebben, vooral in de grote economiën als Duitsland en Polen aanvullen met hun LPG uit fracking.
electrover...in-tasmania/

Wanneer ik ga kijken bij de NASA surface temperature waarnemingen via betrouwbare sateliet, en tot 32 jaar terug ga dan zie je ook daadwerkelijk de koude zuidpool.
De 'Polar Amplification' theorie die nu gebruikt word om de meanderende zwakke straalstroom (en golfstroom) te verklaren is gestoeld op de warme noordpool die zorgt voor minder temperatuurcontrast tussen noordpool en zuidpool.
Waarom meandert de straalstroom in het zuidelijke halfrond dan zo extreem?
Hiervoor heeft de 'Polar Amplification' theorie geen verklaring.

data.giss....istemp/maps/

Bijlagen

Inloggen

02 juli 2022 09:43 - 02 juli 2022 09:51 #2
Hier heb ik de periodes genomen van het jaar 2000 tot 2020 en van 210 tot 2020, dit toont aan dat er deze periodes wel degelijk opwarming van de planeet was.
Wat voor mij opmerkelijk is, het lijkt er op alsof de oceanen warmte aan het uitzweten zijn.
Ik zie vnl. kouder wordende continenten.en warm water tussen China en de VS waar te warme lucht overheen stroomt over de VS tot Groenland en de Noord Pool.Tegelijk stel ik al enkele jaren vast dat de koude van de Noord Pool die wegstroomt zich al menige jaren bevind boven Alaska, en Rusland/Siberië.
Alleen Afrika is hier op een uitzondering. Dat blijft bakken en braden.

Wat vooral opvalt in de grafiek onderaan voor de afgelopen tien jaar is dat het 6de warmste jaar ooit gemeten slechts een gemiddelde is van de voorgaande tien jaren.
Dus alle zes warmste jaren lijken zich in deze periode te bevinden.
Indien de planeet nu nog sneller opwarmt dan in het snelste scheme van het IPCC, zoals werd beweerd in hun laatste vijfjarige rapport dan zou het jaar 2021 net warmer moeten zijn dan de voorgaande tien jaren wat duidelijk niet zo is.
Eerder zien we hier dat de opwarming van de planeet stopt, stopt en niet nog sneller de temperratuur laat oplopen.
Er word door NASA zelfs verwacht, dat ook het jaar 2022 koeler zal zijn door de schuld van het fenomeen 'La Niña'.

Bijlagen

Inloggen

02 juli 2022 10:57 - 02 juli 2022 11:07 #3
Mijn persoonlijke theorie sluit aan bij de theorie van afnemende zonneactiviteit, die de meanderende straalstromen veroorzaakt.En tot afkoeling van de planeet zal leiden.De record sneeuwhoeveelheden van afgelopen jaren (en ook andere recordneerslag) duid voor mij persoonlijk op een afkoelende trend. Om het te laten regenen heb je de theorie nodig van warmere lucht die meer waterdamp kan vasthouden, dat deel heeft de meteo begrepen.Maar je hebt ook enorm veel koude lucht nodig die gaat botsen met die warme lucht waardoor deze enorm zal krimpen (afkoelen) wat resulteert in deze grote hoeveelheden neerslag in korte tijd. Dit wordt volgens mij eerst veroorzaakt door de meanderende straalstroom die de poolkoude dichter bij de evenaar brengt.De record hoeveelhden sneeuw in de winter zorgt er voor dat er record veel ijswater de oceanen in stroomt tijdens de lente wat zorgt voor een koude lente, en vertraging bij de zaai- en plant van gewassen wereldwijd. Canada, VS, Oekraïne, Rusland,..... maar ok in het zuiden, Brazilië, Argentinië, Australie ....Dat koude water is zwaarder en zakt omlaag. Dit duwt veel meer warmer water naar de oppervlakte wat volgens deze theorie de oceanen, die net enorm veel zonnewarmte hebben opgeslagen nu aan het zweten zijn.Ze zweten die warmte uit.

Zo zie je bij opwarming van de planeet tijdens de NH zomer de continenten warm liggen in de zon. Tijdens de NH winter dan zie je hoe deze een zachte winter kregen door het warme zeewater. Nu zie je het omgekeerde de afgelopen decennia, namelijk koeler continent in het noordelijk halfrond tijdens de winter dit ondanks het warme zeewater. De grote opwarming op de Noordpool kan gekoppeld worden aan de warmte van de Golf van Mexico en de Middelandse/Zwarte zee maar vooral de stille oceaan waarvan het warme water de lucht opwarmt die dit transporteert naar de noordpool.Het is in elk geval opmerkelijk dat het continent in het NH te koud is in EurAzië tijdens de winter daar waar dit voorheen net in de winter bijzonder warm bleef. Dit zie je ook op het Antarctische winterijs.op zee wanneer het daar winter is terwijl het midden van het vaste land er de warmte ziet toekomen van de warme oceanen.In de zomer is het nog steeds overal warm boven land maar dit is veel minder uitgesproken in Australië, Alaska/Canada, Afrika, Zuid Amerika, het VK, ....  

NH zomer vroeger vs NH zomer nu

NH winter vroeger vs NH winter nu

Let vooral op de warmte in het NH in de winter die opgeschoven is van boven het continent door afgofte van warmte uit de oceanen nu naar de top van de noordpool. terwijl het continent afkoelt in de winter, en dit iedere winter afgelopen decennium.
Hetzelfde ziet u ook op Antarctica.
Bijlagen

Inloggen

08 juli 2022 22:59 - 08 juli 2022 23:00 #4
Ik heb een verkerd plaatje geplakt hierboven maar het doet er niet toe. Nu kijk ik even over een periode van 12 maand, en hier zie je waar de wetenschappers zwaar, maar heel zwaar in de fout gaan.

Twee plaatjes. Op de oude gegevens zie je een snelle opwarming van het continent, en het zewater volgt door het warme regenwater dat van de grond komt en in zee stroomt.
Zo heb ik het ook altijd geleerd op school.
In het plaatje van de afgelopen zes jaar zie je een afkoeling, maar het IPCC rekent fout.
Je ziet, ook op de curve dat het zeewater bij Australië warm ligt te wezen. Wanneer je naar de grafiek kijkt zie je ook van breedtegraad 90 tot 47 in het zuidelijke halfrond dat de oppervlaktetemperatuur te hoog is in vergelijking met de periode 2015 tot 2018.
Men rekent foutief elke breedtegraad gelijk, terwijl het te warme zeewater slechts een klein deel van het zuidelijk half rond vertegenwoordigd. Graad nul bvb is slechts enkele vierkante kilometers.
De koude van breedtegraad 48 tot breedtegraad 0 beslaat een veel en veel grotere oppervlakte in vierkante kilometer. Breedtegraad 0 heeft een lengt van ca 41k kilometer. Toch wint het kleine warle oppervlaktewater van de Antarctische kust het en berekent men dat de planeet sterker opwarmt dan vroeger.
Verder dient opgemerkt te worden dat het continent nergens te warm is door de hete zon.

Bijlagen

Inloggen

Mods: RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers