In een reeks filmpjes op Instagram is een vrouw te zien die amper kan lopen nadat ze haar coronavaccin heeft gehaald. In één van de filmpjes zakt de 34-jarige Georgia-Rose Segal bijna in elkaar op de keukenvloer. In een ander filmpje ligt ze stuiptrekkend in een ziekenhuisbed.
De video’s zijn geplaatst op het account Imjustbait, dat 4,7 miljoen volgers heeft. Bij de filmpjes staat dat de vrouw na haar tweede Pfizer-prik op 29 juni dagelijks flauwvalt, last heeft van neurologische problemen en haar benen steeds minder kan gebruiken. Voor de prik was ze kerngezond. Het bericht is meer dan 100.000 keer geliket.
Troep
Instagram haalt de filmpjes niet offline aangezien het gaat om een gedocumenteerde bijwerking van het vaccin. Eén iemand reageerde: “Dit is waarom ik het nog niet heb genomen.” Iemand anders schreef: “En dit is de troep die ze bij iedereen willen inspuiten. Nee, bedankt.”
De vrouw had eerst een privéaccount, maar maakte het openbaar omdat haar vrienden haar ervaringen wilden delen, schrijft de krant The Times. Imjustbait bood vervolgens aan om haar video’s te plaatsen. Ze lag al met al negen dagen in het ziekenhuis.
Ik vertrouw het niet
De 23-jarige serveerster Kevani Aird bekeek de filmpjes ook. Zij wil niet worden gevaccineerd. “Ik vertrouw het niet,” zei ze. “Ik heb geen vertrouwen in de overheid. Het is het risico niet waard.”