IC-verpleegkundigen zien mensen na inenting op IC belanden: ‘Men lijkt het maar normaal te vinden’

19 sept 2021 16:34 #1
Minister Hugo de Jonge heeft geregeld gezegd dat negen op de 10 coronapatiënten in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn. Kamerlid Agema (PVV) wees erop dat helemaal niet is geturfd hoeveel van de 200 coronapatiënten die op de IC liggen volledig gevaccineerd zijn. “Het is domweg een schatting.” Ze zei dat De Jonge aan ‘stemmingmakerij doet’ als hij zo stellig zegt dat het 90 procent is.

Bij Zorgmedewerkers Verenigd zijn de afgelopen maanden meerdere verhalen binnenkomen over mensen die op de IC zijn beland na de coronavaccinatie. Experts ontkennen dit, maar vanuit het veld komen echter tegengeluiden.

Vanuit de artsen hoor ik hier helemaal niets over
“Ik ben sinds 1984 werkzaam op een IC, ik zie de laatste weken meerdere patiënten op de IC komen nadat zij gevaccineerd zijn (nu al vijf). Sommige na de eerste vaccinatie, maar de meeste na de tweede vaccinatie,” schreef IC-verpleegkundige Dirk op 4 mei.

“Vanuit de artsen hoor ik hier helemaal niets over, men lijkt het maar normaal te vinden,” zei Dirk, die werkzaam is in het zuiden van Nederland.

Overleden
IC-verpleegkundige Jessica meldt: “Bij mij op de IC liggen ook mensen die gevaccineerd zijn. Tot nu toe tussen de 10 en 15 patiënten, die hun eerste vaccinatie gehad hebben. En daar al volledig op onderuit gingen.”

“Het viel mij op dat er ineens vier mensen bij mij op de IC belandden na hun eerste coronaprik, waarvan in elk geval één al is overleden aan de gevolgen. Het valt mij op dat er niet aan elke patiënt wordt gevraagd of deze al is gevaccineerd en hoeveel keer bij opname in het ziekenhuis,” schreef IC-verpleegkundige Leonie, die in het noorden van het land werkt.

www.ninefo...l-te-vinden/
van: GEERTVB

Inloggen

20 sept 2021 06:57 - 20 sept 2021 07:00 #2
Dat is ook de manier. Langzaam dingen normaal maken. ?

Inloggen

20 sept 2021 17:27 #3
Bij ons in België is de registratie van gevaccineerd/niet of gedeeltelijk gevaccineerd opgeschort sinds 16 augustus.
U leest dit goed, dit is nu 5 weken stopgezet.
Onze De C(l)roo heeft echter in zijn cristallen bol gekeken, en toen zag hij plots dat bijna alle patienten op de ic ongevaccineerde mensen zijn.
ze moeten de gevolgen maar dragen dan. (van horen zeggen he).

Inloggen

24 sept 2021 21:51 #4
Novyny

Inloggen

24 sept 2021 21:51 #5
news

Inloggen

25 sept 2021 01:23 #6
Dan weet je al gelijk hoe die cijfers eruit gaan zien.

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers