file Europese zomers met maatregelen en winters met oncontrolleerbare stijging in covidcases voor Europa.

15 nov 2021 11:24 #1
Deze grafiek toont duidelijk de resultaten van de Europese corona maatregelen.
In groen ziet u de 'flatten the curve' en de 'crushing the curve' resultaten.
Europa deed het ogenschijnlijk goed.
Ik herinner me een krantenkop 'hoe is het in de VS zoe fout kunnen lopen (als ze maar konden kappen op President Trump.
De hele zomer maatregenen, ik kwam terug vanuit Nederland thuis in België en zag de buurman net bij zijn auto.
Blijkbaar moesten we bij ons in de straat ook buiten steeds een mondmasker dragen, en afstandhouden.
Ik zie de overbuur nog zijn post nemen, met 1 voet op de deurdorpel, zo moest hij dat masker niet op te zetten want zijn voet stond in huis.
De hele zomer, tot september waren de cijfers uitstekend in Europa, maar dan kwam de onvermijdelijke opstoot van corona.
Die opstoot werd wat afgeremd toen men begon te vaccineren, maar flakkerde daarna terug op tot eind mei 2021 zie ik dan.
Er is niemand gespaard door dat vaccin, dat nu ook na een paar maand blijkt volledig te zijn uitgewerkt.
Wat ik ook telkens vaststel, nu ook in japan, waar men pas in juni begon te vaccineren is dat de cijfers nog wel dalen, maar op een palteau blijven steken en niet meer verder willen dalen.
Ook zo met Portugal, waar de vaccinatiegraad het hoogste zou zijn.
Voor deze vaccinatie waren er in 2020 ca 400 cases per dag. Afgelopen zomer, toen men niet langer Israël kon gebruiken wat covidcijfers betreft werd dit land naar voor geschoven, eind oktober.
De effecten van de winter beginnen er later omdat het land zo zuidelijk ligt en na het plateu van 600 cases per dag, de helft hoger dan vorig jaar, is er nu reeds meer dan een verdubbeling van de cases, tot meer dan 1400 cases nu per dag.
Ook in de zomer 2021 liet men het virus niet vrij circuleren terwijl de economie na het zo verkeerde gelopen coronabeleid van de VS er terug vrij normaal loopt.
Bij worstelwedstrijden zie ik een limiet van max 15000 personen in de arena, niemand draagt er maskers.
Ook is er in de VS nog geen sprake van een stijging in new cases corona.
De groepsimmuniteit is er bijna bereikt.
Europa gaat na de strenge coronazomer nu opnieuw een hoge prijs betalen omdat men pas op het eind van de zomer de maatregelen versoepelde, net voor de donkere winterperiode aanbrak.

Bijlagen

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers