file Kuddeimmuniteit sinds 2020 enkel nog mogelijk door middel van vaccinatie.

17 nov 2021 12:35 #1
Geen vaccin = niet immuun en een gevaar voor iedereen, zo staat de term kuddeimmunbiteit vanaf nu gedefiniëerd op de website van de WHO. 

Tegelijk zie ik dat Europa door de maatregelen aan te houden tot het einde van de zomer in 2020 en in 2021 wat hun curve betreft met een grote jojobeweging bezig is.
In de VS zie ik net het omgekeerde, de economie is er opengegooid in de zomer en daar zie ik nu, na het circuleren van wat covid ook wezen mag een immuniteit ontstaan door blootstelling aan het virus.
De 'cases' zijn er aan het dalen, ondanks de vroege koudeinval in het land.

Bijlagen

Inloggen

17 nov 2021 18:56 #2
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar volgens deze grafiek stijgen in de VS toch juist de cases, net zoals in Europa?

Inloggen

17 nov 2021 19:13 #3
Ja , maar ze negeren alles wat niet in hun plaatje past. ??

Inloggen

18 nov 2021 08:58 #4
In de VS waren het deze zomer dubbel zo veel dan vandaag, de economie is daar opengesteld. Iets wat Europa niet durfde.
Wij houden de rem er op tot na de zomer, in de winter (voor België oktober) gaan we versoepelen met meer dan een verdubbeling van de cases tot gevolg door gebrek aan kudde immuniteit.
Volgens de WHO zou Europa het veel beter moeten doen met onze vaccinatiecampagnes, campagnes waar Trump niets wou van weten.
In de winter liggen de cijfers altijd hoger, maar dat is ginds de normale stijging.
Voor Europa is het meer dan verdubbeld, we gaan een rampscenario tegemoet.
Aan het AZ van Aalst, hier op 50m van mijn deur zijn voorbije nacht 2 grote prefab gebouwen neergepoot om de zieken straks te kunnen huisvesten.
Dat was vorig jaar niet het geval.
Begin deze zomer waren er in het VK een massa tenten en lijkzakken aangekocht, dat las ik op dit forum als ik me goed herinner.
Ook Noorwegen heeft vele lijkzakken gekocht deze zomer. Tienduizenden.
De grafiek van de WHO lijkt aan te tonen dat de verdubbeling van cases gekend was ten tijde dat deze berichten gepubliceerd werden.

Inloggen

18 nov 2021 09:13 - 18 nov 2021 09:18 #5
Als je kijkt naar vorig jaar, we moesten in de steden een mondmasker dragen, in de VS deden ze hier niet aan mee.
Van de maand mei tot september deed Europa het goed.
Kranten kopten 'hoe is hetin de VS (door de schuld van President Trump) toch zo fout kunnen lopen.
Kijkt u naar de cijfers afgelopen winter.
Februari tot april hadden wij een derde golf.
Amerika had geen probleem.
Zelfs niet door Bolsonaro in Brazilie, want dit zijn de cijfers voor de heel Amerika, niet enkel de VS.
Tel hierbij dat Zuid Amerika toen winter had.
Argentinië bvb, ook in Brazilië was het koud, met mislukte koffie oogsten tot gevolg.
Dit lijkt zich op dit ogenblik te herhalen.
De vaccin zijn uitgewerkt, het immuunsysteem van al die ongelukkigen die op dat prikje vertrouwden is niet voorbereid.
Kijkt u naar Afrika.
Tot de lente was daar geen probleem.
Neem er de cijfers van de vaccinaties bij de voorbije zomer, daar word nu meer en meer gevaccineerd.
Ook daar zijn er nu duizenden cases geweest, voor het eerst sinds het begin van de pandemie.
We zullen zien komende periode wat de vaccin gaan doen.
Daar ontbreken grotendeels ook de seizoenen, behalve van Zuid Afrika tot Congo.
Die krijgen wel nog golven Antarctische koude over zich heen.

Inloggen

18 nov 2021 19:10 #6
Schapen inspuiten, zorg afbouwen en mensen die nadenken de schuld geven. ?

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers