file Harde kritiek op hoogleraar die studenten wil vragen of ze geprikt zijn: ‘Dit mag niet’

02 sept 2021 08:23 #1
Hoogleraar Tom Postmes van de Rijksuniversiteit Groningen wil zijn studenten bij de ingang van de collegezaal vragen of ze ingeënt zijn. “Ik wil dat gesprek aangaan, maar de gevoeligheid van het debat over een vaccinatieplicht staat zulke normale omgangsvormen in de weg,” zegt hij in onder meer De Telegraaf.

Postmes zegt met zijn collega’s te willen bespreken om de vaccinatie-vraag bij de ingang van colleges te gaan stellen. Hij wil de vraag zelf aan studenten stellen: “Dan kunnen ze natuurlijk reageren dat het me niks aangaat, maar dan heb ik het tenminste wel bespreekbaar gemaakt.”

Onbegrijpelijk dat De Telegraaf hier een podium aan geeft

Huisarts Els van Veen tikt de professor op de vingers. “Ik ben 24 jaar arts en dit mag niet. Medische gegevens zijn privé,” schrijft ze op Twitter. “Niemand heeft er recht op. De overheid niet en een hoogleraar óók niet.”

“Uw studenten zouden u kunnen vragen naar uw soa-status, meneer Postmes, misschien begrijpt u dan beter waar u mee bezig bent,” zegt Van Veen. “Onbegrijpelijk dat De Telegraaf hier een podium aan geeft. Hoewel, waarschijnlijk om de vaccinatiegraad te verhogen. Van corona dan.”

Oud-journalist Sytse de Jong haakt hierop in: “Groningse hoogleraar gedragstherapie Postmes wil studenten vragen naar hun relatie, op welke partij ze stemmen en hoeveel studieschuld ze hebben gemaakt: ‘Dan heb ik het tenminste wel bespreekbaar gemaakt’.”

Inloggen

02 sept 2021 10:32 #2
asociaal gewoon

Inloggen

02 sept 2021 12:51 #3
Voor griepvaccinatie was het niet nodig te doen, waarom dan wel voor covid?
Wat is de leraar zijn reacy-tie daarop?
Medisch geheim, wat valt daar onder?
Kent hij het antwoord dar op?

Inloggen

02 sept 2021 22:39 #4
Te belachelijk voor woorden!

Inloggen

03 sept 2021 19:39 #5
Schandalig

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten