file Een opinie.

03 apr 2022 21:06 #1
Het Global Thinking Project versus de waarheid

Dames en heren, we zitten in de problemen. De situatie in Oekraïne bevestigt onze ergste vrees. We zitten midden in een poging om de wereldwijde waarden van de mensheid te dicteren

Voordat ik begin, wil ik nogmaals zeggen dat tranen naar zout smaken, of ze nu Oekraïens, Russisch of Russisch sprekend Oekraïens zijn in Oost-Oekraïne, of ze nu Jemenitisch, Iraaks, Servisch, Libisch, Syrisch, Afghaans of Amerikaans zijn of Brits. Ik sta op het punt om wat evenwicht in deze kwestie te brengen door dit conflict van beide kanten te bekijken en enige context te bieden, hoe impopulair dit ook mag zijn. Je zult deze benadering niet vinden in westerse media, die een fascistisch beleid van censuur voeren. 

Je kunt de ene kant niet respecteren door leugens te vertellen en de andere te negeren, onthoud dit. Als je niet Oekraïens of Russisch bent, zou je geen partij moeten kiezen, je zou iedereen moeten respecteren door alle kanten te bekijken en vervolgens te werken aan vrede en verzoening.

Het Global Thinking-project
Het Global Thinking Project, of GTP, is mijn eigen uitdrukking/acroniem. Dit drong deze week plotseling tot me door toen ik weer een cyberterroristische aanval moest ondergaan en de gebruikelijke vlaag van doodsbedreigingen, bedreigingen om mijn hond zuur te maken, beledigingen... allemaal vruchten van het seizoen en par voor de koers in wat ik doe. Als dit de prijs is die ik betaal voor het vrij uiten van mijn mening, dan is dat maar zo. Welkom bij Planet Dearth 2022.

Ik merkte de GTP voor het eerst op toen ik verslag deed van de oorlog in Libië en toen mijn Facebook-account werd overgenomen door ene Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ik zou al mijn contacten zijn kwijtgeraakt als ik ze niet allemaal met potlood op papier had geschreven, maar er ging veel informatie verloren. Niemand deed iets om me te helpen weer toegang te krijgen. Dit gebeurde onmiddellijk nadat ik mijn aanklacht tegen de politieke en militaire leiders van de NAVO had gepost, zichtbaar in mijn stuk Law Case of the Century + mijn naam + Pravda.Ru. Het is elke keer gebeurd dat ik gênante feiten naar voren breng die de geloofwaardigheid van de NAVO aantasten. Feiten.

Dit gebeurde ook nadat een reeks mensen die de status van vriend hadden aangevraagd en vervolgens probeerden de feiten te ontkrachten, door te stellen dat er geen burgerslachtoffers waren in Libië, dat de NAVO niet met terroristen samenwerkte, niet op zoek was naar regimewisseling enzovoort, en dit, nadat ik documenteerde bewijzen dat de NAVO samenwerkte met de terroristische groepering LIFG op haar eigen lijsten van verboden groepen, en bewijs dat de NAVO, en niet Gaddafy, civiele structuren in Libië bombardeerde. Video's bleven verschijnen en vervolgens van het internet verdwijnen.

Destijds dacht ik niet dat dit iets breder was dan het conflict in Libië. Maar nu zie ik dat het zo was.

Sociale media zijn niet gratis
Je sociale media-accounts worden door potentiële werkgevers gecontroleerd en alles wat ze direct zien, zal je uitsluiten van het sollicitatieproces, geloof me. Een medewerker van Pravda.Ru werd zelfs geschorst vanwege het uiten van zijn mening. Welkom bij de vrijheid van meningsuiting.

En wat zit er in de doos en buiten de doos? Welnu, het is gemakkelijk te zien. Elk bericht op sociale media dat indruist tegen de MainStreamMedia (MSM)-versie van evenementen, wordt eenvoudigweg verwijderd, zo simpel is het. Geen reden, geen uitleg, en de poster wordt verboden. De boodschap is: Dit is niet hoe we denken. Vraag jezelf ook af waarom de Europese Unie, het VK en de VS en hun keffende chihuahua's Russische mediabronnen hebben gecensureerd, evenals sociale media ... volledige mediakanalen zoals Russia Today en Sputnik. Vraag jezelf af waarom er dagelijks cyberterroristische aanvallen plaatsvinden op de resterende Russische media.

Als je censureert, wil je de waarheid niet vertellen
Als je de andere kant censureert, is dat niet omdat je de waarheid wilt vertellen, toch? Dus met een eenrichtingsstroom van informatie (of propaganda) kun je de doelpalen verschuiven zoals je wilt, je kunt je concentreren op enkelvoudige gebeurtenissen en vaststellen dat ze wijdverbreid zijn, je kunt de waarheid verbergen, de waarheid verdraaien, een regelrechte leugen vertellen en als je het blijft herhalen, duurt het niet lang voordat een betrouwbare nieuwsbron iemand wordt die zegt dat ze iemand hebben horen zeggen dat ze iemand bij de kapper hebben horen zeggen dat Russen de hersens uit kinderen zuigen, door hun oogkassen. En het...het...het moet waar zijn (hijgend) want ik...ik...ik...ik zag het op internet!

Dit Global Thinking Project beperkt zich niet alleen tot internet. Plotseling zijn Oekraïne en de kleuren blauw en geel sexy geworden omdat het brandpunt van dit Global Thinking Project nu Oekraïne in het algemeen is, meer specifiek Oekraïense burgers en de G-spot zijn Oekraïense kinderen, bij voorkeur huilend en er ellendig uitziend op tv. Dit gaat zelfs zover dat universiteiten de kleurcodering (blauw en geel) aan hun studenten verstrekken om ze bijvoorbeeld op hun profielen in Linked-In te plaatsen. Het is een poging om de "wij en zij"-analogie echt te maken, waardoor Rusland de cowboy met de zwarte hoed wordt en de rest van de wereld een soort mondiaal nirvana dat een arm klein staatje beschermt dat zonder enige reden door een monster is aangevallen .

Script geschreven door 3-jarigen voor 2-jarigen om te lezen
Het script lijkt te zijn geschreven door driejarigen zodat tweejarigen het kunnen lezen. De gebruikelijke tactieken zijn gebruikt - demonisering (Poetin, Vlad de Slechte, Poetin's oorlog), hype en hysterie (hij gaat hierna Polen aanvallen) en regelrechte leugens onder het mom van censuur van alternatieve informatiebronnen.

This Is How We Think is in actie gekomen. Probeer een baan te krijgen en zeg in het interview: "Nou, eigenlijk als Oekraïne de voorwaarden van de Minsk-overeenkomsten die het heeft ondertekend had geïmplementeerd" of "Nou, eigenlijk vind ik het leuk om de context van beide kanten te zien en niet Russisch of Oekraïens te zijn, snap ik het niet betrokken omdat ik hier niet ben om haat te verspreiden” en kijk wat er gebeurt.

Heeft het Global Thinking Project gewerkt?
Nou, laten we eens kijken. De Britse minister van Buitenlandse Zaken of hoe ze zichzelf ook noemt, die Truss-vrouw, of wat dan ook, reist naar India om Modi ervan te overtuigen de Russische speciale militaire operatie in Oekraïne te veroordelen. Je vraagt ​​je af of ze weer een privéjet gaat charteren. Ze had gratis een ZOOM-bijeenkomst kunnen houden. Deze behoefte om te pesten en te vleien is een voorbeeld waar we zien dat de rest van de wereld erg sceptisch staat tegenover de MSM-aanpak en wanneer men censuur toepast, is dit het resultaat. Het grootste deel van Latijns-Amerika, Afrika en Azië steunt een volwassen en volwassen aanpak, kijkend naar de context van deze operatie. Truss zal Bolsonaro van Brazilië nu moeten overtuigen.

Mensen zijn niet dom en in de Europese Unie, die besloot om vanaf het begin censuur (fascisme) toe te passen, wenden mensen zich tot alternatieve mediabronnen, wat gevaarlijk is omdat er minder controle is over de geloofwaardigheid van informatie. RT en Sputnik, en Pravda.Ru, bieden een andere kant van het verhaal, maar ze gaan geen regelrechte leugens afdrukken. Wat goed zou dat doen voor hun geloofwaardigheid, denk er eens over na.

Nu hoeveel mensen zo reageren, begrijpen dat censuur een muur is die overwonnen moet worden, is een andere vraag. We kunnen dus concluderen dat de GTP werkt voor de goedgelovige, ongeïnformeerde, ongeschoolde, onwetende, ongeïnteresseerde of luie kijkers en lezers die zich gedragen als Victoriaanse tijdperk-automaten, 's ochtends opstaan ​​en hun nette media-fix krijgen van de Nieuws "Show" op tv (zoals het nu heet), het zien van een Wow! verhaal met rollende trommels "Poetin valt ziekenhuis aan" (het doet er niet toe dat het ziekenhuis niet meer in gebruik was als een zorginstelling en werd geteisterd door fascistische strijders die hakenkruisen droegen, en de berichtgeving over baby's die ondergronds begraven zijn, is een totale en volledige naakte leugen); deze, gevolgd door een interview waarin een journalist onbeleefd is tegen een Russische ambassadeur en hem niet laat uitspreken en tot slot het Ahhhhhh-verhaal “Onze huurlingen (illegale) reddingskat van Russen” (het maakt niet uit dat huurlingen niet op de grond van vreemde naties, en de betrokken kat speelde met de soldaten die hem voedden). Daarom is het logisch dat de machthebbers de bevolking de mond snoeren, ze bezig houden met voetbal- en realityshows, het onderwijs duur maken, ze bang maken en je kunt ze gemakkelijk onder controle houden.

Voor degenen die dat slikken en die zijn opgevoed om te geloven dat West het beste is en Oost het Beest, het Global Thinking Project heeft hun geest al gevormd. Ze zijn gehersenspoeld, iets waarvan ze de Sovjets beschuldigden, ze hebben de vrijheid van meningsuiting (iets waarvan ze de Sovjets beschuldigden) of mening (iets waarvan ze de Sovjets beschuldigden te doen) niet in praktijk gebracht terwijl ze censuur beoefenden (iets waarvan ze de Sovjets beschuldigden) Van doen).

Hun modus operandi toepassen op Oekraïne
Wat zien we als we deze modus operandi toepassen op Oekraïne? We zien geen enkele verwijzing naar de context van deze operatie, we zien geen enkele verwijzing naar waarom Rusland deze speciale militaire operatie heeft uitgevoerd, we zien een afwezigheid van wat Rusland van de andere kant zag en we zien dat er volslagen leugens worden verteld over hoe de operatie is verlopen. vordert.

Alleen een idioot zou het idee koesteren dat Vladimir Poetin besloot Oekraïne aan te vallen omdat hij zich verveelde in het Kremlin. Er waren duidelijk redenen. En wat waren dat? Oekraïne had in 2015 de Minsk-overeenkomsten ondertekend waarin het beloofde het recht van Russisch sprekende Oekraïners/Russen die in Oekraïne wonen te respecteren om van de Russische taal en cultuur te genieten, en in feite te stoppen ze te beschieten. Acht jaar lang weigerden ze de voorwaarden van de overeenkomst die ze ondertekenden uit te voeren. Toen zeiden ze dat ze kernwapens wilden. Toen zeiden ze dat ze lid wilden worden van de NAVO. De NAVO vertelde Rusland dat het Rusland niets aangaat. Maar vanuit het perspectief van Rusland rukte de NAVO op naar het oosten na te hebben beloofd geen centimeter naar het oosten te gaan. Waarom? Het bewapende Oekraïne met offensieve wapens. Waarom? Het weigerde om met Rusland te gaan zitten, waarom? Antwoorden: Biden, Biden, Biden.

Fascisten met hakenkruizen pleegden massamoorden op burgers in Oost- en Zuid-Oekraïne. Je zult niet veel referenties op het internet vinden omdat een deel van de censuurcampagne het verwijderen van materiaal is dat in strijd is met de GTP en dan is het antwoord "OK, bewijs het". Dat kan, maar je moet tegenwoordig dieper graven dan internet, je moet groepen vormen en video's delen, en ze nooit publiceren omdat ze worden verwijderd en het account wordt geblokkeerd. Je moet dit in het geheim doen en vervolgens de informatie verstrekken aan een mediabron die progressief en sociaal is, niet vasthoudend en fascistisch. Al degenen die in het westen censuur toepassen zijn fascisten.

Achter de schermen werd er achter de schermen gebabbeld over Bidens zoon Hunter (ja, hij weer) en allerlei belangen in Oekraïne en transgene gewassen en Bidens eigen belangen en die van zijn trawanten, en gesproken over Washington dat Oekraïne dodelijke wapens zou leveren, een miljard dollar. -waarde, en ervoor zorgen dat Oekraïne de Minsk-akkoorden blokkeert. Dus dat is de context en het zou erop wijzen dat de VS deze gebeurtenis uitlokt en de Oekraïners gebruikt als een pion in een soort geopolitieke oorlog.

En cu bono?
In wiens voordeel? De VS verkopen gas aan Europa tegen een hogere prijs dan het Russische gas. Rusland schakelt zijn gas over naar andere markten. Dit is het grote plaatje.

Belachelijke berichtgeving over de oorzaken en het verloop van de operatie
Laten we nu eindelijk eens kijken naar de berichtgeving over de operatie. Voor het Westen bombardeert Rusland lukraak burgers en de operatie is een ramp met de dood van hooggeplaatste generaals, muiterij, enorme verliezen, geen vooruitgang, chaos. OK, dit is voor de goedgelovigen die van een ontbijt van de GTP houden.

Nu voor de waarheid. Vanaf het begin hadden de Russische troepen het bevel om dichtbevolkte burgergebieden te vermijden. En burgerdoelen. Rusland is geen NAVO en als één ding een constante is, probeert Rusland altijd de aardige vent te spelen, soms in zijn eigen nadeel. Herinner je je de VS/VK Shock and Awe-aanval op Irak? Ze bombardeerden de boel met de grond gelijk en veroorzaakten (tenminste) honderdduizenden burgerslachtoffers en het kon ze niets schelen om militaire hardware te gebruiken tegen burgerdoelen, idem Servië, idem Libië. Rusland heeft militaire doelen aangevallen, die zich vaak achter burgers verschuilden en civiele structuren gebruikten om de schade te vergroten en de propaganda te versterken.

Wat betreft de generaals, Google de Russische officiersrangen en het equivalent in het westen op en doe niet zo verdomd dom.

Fase één van de operatie was vanaf het begin gedefinieerd als een maand die als doel had de militaire capaciteit om Rusland aan te vallen, te verlagen. De rotzooi die de NAVO aan Oekraïne verkocht (aan de Oekraïense belastingbetaler) werd in 48 uur vernietigd, de uitrusting is met meer dan 50 procent gedegradeerd en de commando- en controleposten zijn gedecimeerd, terwijl het fascistische element in de officiële Oekraïense strijdkrachten (waar anders in de wereld zie je officiële troepen die hakenkruisen dragen?) is vrijwel uitgeroeid. Het hoofd van Azov is gevlucht en regionale commandanten zijn gevangengenomen door Russische troepen en de minder gelukkige door Tsjetsjeense speciale troepen en sommigen waarschijnlijk onthoofd. Speel met vuur en...

Wat betreft fase twee, het doel was nooit om heel Oekraïne binnen te vallen, noch om het hele land in te nemen, noch om Kiev in te nemen... het was om de Oekraïense troepen onder controle te houden terwijl Donbass veilig is gesteld. 

Het eindspel en de doelstellingen van Rusland
Hoewel deze media zich concentreren op het creëren van angst en haat en het verspreiden van russofobie, iets wat het westen al tientallen jaren doet, is het een feit dat er positieve signalen zijn en dat we op weg zijn naar een oplossing. Oekraïne heeft ermee ingestemd om geen lid te worden van de NAVO (dat was een belangrijk doel), Oekraïne heeft ermee ingestemd om degenen die de Russische cultuur en taal praktiseren niet te vervolgen (een ander hoofddoel), Oekraïne heeft ermee ingestemd geen militair geweld te gebruiken tegen die republieken die niet willen worden deel uitmaakt van Oekraïne (een ander doel), heeft Oekraïne ermee ingestemd geen kernmacht te zijn (een ander doel). Oekraïne heeft ermee ingestemd geen buitenlandse militaire bases op zijn grondgebied toe te laten (een ander doel). Het is niet duidelijk of Kiev fascistische organisaties zal verbieden, maar waar anders in Europa mogen mensen paraderen met Swastika's? Waar anders?

Alle kanten presenteren is balans presenteren
Tot slot, er zullen mensen zijn die zullen weigeren om beide kanten van een argument in overweging te nemen. Ze zullen de luie optie blijven nemen, alles inslikken wat hen door de strot wordt geduwd als een uitgehongerde hoer, ze zullen blindelings elk idee volgen dat is geplaatst in hun vage kleine schedels, voorbereid op imbeciliteit, en ze zullen de zin herhalen zonder na te denken of te knipperen. Als dat hen gelukkig maakt, maakt het hen ook gevaarlijk omdat ze zo gemakkelijk gemanipuleerd kunnen worden.

Dus wat een verschil tussen de onzin die wordt verkondigd door degenen die alternatieve informatiebronnen censureren. Ze schrijven wat ze willen zien, maar het ene is de waarheid en het andere is wolkenkoekoekland. Alle kanten lezen is niemand minachten, alle kanten begrijpen is de eerste stappen zetten naar zinvol crisisbeheer en een verzoeningsproces.

Ten slotte, met Oekraïne in de EU, wordt het vredesproces een handelsproces en geen militair proces met touwtjes die naar Biden leiden. Je schiet niet iemand neer aan wie je je producten wilt verkopen en met deze oplossing zullen de twee Donbass-republieken, de Krim, Moldavië, Wit-Rusland en Rusland zelf grenzen hebben met de Europese Unie.

Doden en gewonden uit elkaar, families uit elkaar gescheurd, wat we zien is een win-win situatie. Jammer dat er mensen moesten sterven omdat Washington niet bij Rusland zou blijven en omdat Kiev de ondertekende overeenkomsten niet zou uitvoeren. Niets van dit alles zou zijn gebeurd.

Timothy Bancroft-Hinchey is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

See more at english.pr...ing_project/

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers