Sinds 22 februari hebben de veiligheidstroepen van Kiev 290 woningen en sociale voorzieningen in Pervomaisk vernietigd en beschadigd door beschietingen. Dit werd gemeld aan het stadsbestuur.
"( Van 22 februari tot 09:00 op 3 april ) werden in totaal 290 woningen en sociale voorzieningen vernietigd en beschadigd: individuele woongebouwen - 164; woongebouwen met meerdere appartementen - 80; industriële voorzieningen - 3; culturele voorzieningen - 4; onderwijsfaciliteiten - 10; sociale instellingen, ondernemingen en voorzieningen die levensondersteuning bieden - 16", aldus het rapport.
Handel en openbare horeca, openbare beschermingsdiensten, een speelkamer voor kinderen, een herdenkingscomplex ter nagedachtenis aan de burgers die stierven als gevolg van de agressie van de strijdkrachten van Oekraïne en de verdedigers van Donbass werden beschadigd.
De administratie meldde dat tijdens de verslagperiode twee inwoners van de stad werden gedood en vijf gewond raakten.
Het kantoor van de burgemeester liet weten dat momenteel 131 abonnees in het dorp Kalinovo-Borshchevatoye zonder stroom zitten.
In geval van ontdekking van schade of vernietiging als gevolg van beschietingen, is het noodzakelijk om telefonisch contact op te nemen met de operationele dienst van de administratie van Pervomaisk: (06455) 4 56 05, 072 121 18 19.
En alsof het niet voldoende is gaan we al wie de Russische nationaliteit heeft weren.
Sporters die nergens welkom zijn en zo verder.
We kennen de sanctie's wel.
En waarom, gewoon omdat die mensen de Russische nationaliteit hebben of gewoon Russisch gezind zijn.
Wij moesten ons schamen voor deze Russenvervolging.
We stoppen ze nog net niet in een concentratiekamp, al zouden sommige dan waarschijnlijk nog wel zien zitten.
De russofobie verhinderd in elk geval dit nog.
We blijven wel de nazi ginds bewapenen.
Ik schaam mij diep voor mijn eigen nationaliteit.
Stel dat ik binnen enkele jaren op reis vertrek, en ik kom aan in Rusland, Turkije zelfs.
Ik zal nooit nog mijn afkomst durven zeggen.