Gisteren was a.d.h. van het serienummer al lang duidelijk dat de Toshka raket op het station van Kramatorsk een Oekraïns exemplaar was.
Die zijn in 1991 achtergebleven in Oekraïne en vanzelf eigendom geworden van dat land.
Je zou nog kunnen denken dat een Rus de raket afvuurde nadat de installatie verlaten werd door vluchtende nationalisten maar neen.
De commandant die het bevel gaf staat nu reeds terecht in Rusland.
En zoals gewoonlijk blijft de tweedeling behouden.
In de Russische rechtswereld wordt de schuldige veroordeeld.
In de westerse wereld zijn "de Russen" duivelse mensen die dit allemaal op hun geweten hebben.
Maar dan werpt zich deze vraag op; wie heeft er iets te winnen bij deze aanval?
Zelenski krijgt nog meer wapens, en Rusland nog meer sanctie's.
Ik kan me niet inbeelden dat de Russen zo domme barbaren zijn zichzelf in de voet te schieten.
Dit is slechts mijn persoonlijke mening.
Dit is het laatste nieuws over de Toshka aanval op burgerdoelwitten.
tass.ru/me...ama/14337269
DONETSK, 10 april. /TAS/. Er werd een strafzaak aangespannen tegen de commandant van de 19e raketbrigade van de strijdkrachten van Oekraïne (AFU) Yaroshevich na de Tochka-U-aanval op het treinstation in Kramatorsk, waarbij ten minste 50 mensen omkwamen. Dat heeft de persdienst van het parket van de DPR zondag aan TASS gemeld.
"De onderzoeksafdeling van het Openbaar Ministerie van de DPR onderzoekt een strafzaak tegen de commandant van de 19e raketbrigade van de strijdkrachten van Oekraïne, Yaroshevich F. S., die zich op het grondgebied van de DPR bevindt en tijdelijk wordt gecontroleerd door Oekraïne , beval zijn ondergeschikten om te schieten vanuit de Tochka-U "van de stad Kramatorsk", aldus de persdienst.
U kan ook eens aandacht besteden aan oudere video over Donbas en omstreken.
bvb hier:
Ook de video's van Partick Lancaster zijn aan te bevelen.
Al beweren bepaalde mensen die nooit meer naar Oekraïne terug zullen keren dat Patrick de mensen te veel duwt in de richting van wat hij wil horen.