Onze kranten doen slecht journalistiek werk, opzettelijk of niet.
Er zouden 5 Russische raketten zijn afgevuurd, op 2 gebouwen en ze staan nog recht????
Dat is raar.
Er is geen melding van doden of gewonden, da's raar???
Heeft Azov deze gebouwen ingenomen en iedere burger uitgezet, iets wat ze vaker doen?
En met welk doel, een aanslag op Gutieres om ook dit in 'de Russen' hun schoenen te schuiven, of eerder zijn er explosieven aangebracht in leegstaande kantoren door Azov, want voor 5 raketten van Rusland vind ik persoonlijk de schade echt wel teleurstellend.
Zelenski was beledigd omdat Gutieres eerst onbevooroordeeld met President Poetin wou spreken, zonder de propananda bagage van Kiëv met zich mee te sleuren naar Poetin, een fout die ieder onderhandelaar tot nu toe maakte.
Ik maak me sterk dat deze explosie's niet door Russische raketten zijn veroorzaakt, want uit meerdere videobeelden komen deze raketten vertikaal omlaag, en kunnen nooit op de onderste verdiepingen terecht komen.
De kanonnen, mortieren en explosieven zoals gebruikt in het Mariupol drama theater, die kunnen deze schade wel veroorzaken.
Ik moet me vandaag nog inlezen, ga vooral zelf lezen op
tass.ru/
Want hoe kan je nu een oordeel vormen voor jezelf over wat er gebeurt als je enkel hoort wat Kiev zegt terwijl vele Russische kanalen geblokkeerd en/of gecensureerd worden en het westen verondersteld wordt blind te blijven voor de andere partij haar visie, haar verhaal.
Mijn aannemer maakte een vergelijk met de basisschool.
Als daar twee kinderen vechten wordt er met BEIDE kinderen gesproken.
Waarom gebeurt dit niet meer sinds 24 februari bij dit conflict?
Ik heb hier nog steeds even veel vragen bij.
www.standa...429_92184407
Bombardementen op Kiev bij bezoek VN-secretaris-generaal Guterres: ‘We zijn in veiligheid, maar gechoqueerd’ Kiev vormde donderdagavond voor het eerst sinds half april het doelwit van Russische aanvallen. De aanval wordt gezien als een provocatie van Rusland. De bombardementen vonden plaats vlak nadat VN-secretaris-generaal Antonio Guterres een bezoek had gebracht aan de Oekraïense hoofdstad.In een videoboodschap donderdagnacht zei Oekraïens president Volodimir Zelenski dat Rusland ‘vijf raketten’ heeft afgevuurd, ‘net na afloop’ van de gesprekken met VN-secretaris António Guterres. ‘Dit zegt veel over de werkelijke houding van Rusland ten opzichte van de internationale instellingen’, aldus Zelenski.Bij de aanval, die plaatsvond in het stadscentrum, zijn zeker tien mensen gewond geraakt. Een woonblok van 25 verdiepingen vatte vuur. De eerste twee verdiepingen zijn volgens berichten op Facebook gedeeltelijk verwoest.
‘We zijn in veiligheid’, deelde Saviano Abreu, woordvoerder van VN-secretaris-generaal António Guterres, achteraf mee aan journalisten. ‘Het is choquerend, niet omdat wij hier zijn, maar omdat Kiev een heilige stad is voor zowel Oekraïeners, als Russen’, zei Guterres.VN erkent falenDaags na zijn bezoek aan Moskou, was de VN-secretaris doorgereisd naar Kiev om Zelenski te spreken. De bedoeling was om vredesgesprekken op gang te trekken, maar zijn bezoek brengt weinig zoden aan de dijk. Vooraf was al irritatie te horen bij Zelenski, die het beledigend vond dat de VN-secretaris eerst Rusland aandeed en dan pas Oekraïne.Guterres erkende in Kiev het falen van de VN-veiligheidsraad: ‘Laat ik heel duidelijk zijn, de Veiligheidsraad heeft tekortgeschoten in het voorkomen en beëindigen van deze oorlog. Dit is een bron van grote teleurstelling, frustratie en woede.’VS drijft hulp opDe aanval van Rusland op Kiev wordt opgevat als een signaal van Poetin dat hij weinig interesse heeft om deze oorlog te beëindigen. De raketten kwamen er ook luttele oren nadat president Biden de militaire hulp aan Oekraïne tot nieuwe hoogten opdreef. Hij vraagt het Congres een steunpakket van 33 miljard dollar goed te keuren: 20 miljard voor wapens, 8,5 miljard om de economie te ondersteunen en 3 miljard voor humanitaire hulp.