De rechtbank zegt dat dit geen juridisch geschil is maar een politiek geschil.
Even de staatsgreep ter herinnering, zodat iedereen terug weet waar de oorlog over gaat.
De president Janoekovich is nooit afgezet via een impeachment, het Amerikaanse systeem dat ook in Oekraïne geldig is !!!!!
Dit is de geschiedenis, en dit verklaart ook onrechtstreeks waarom Russen en Russisch sprekenden gediscrimineerd en beschoten worden door het Oekraïnse leger.
Het is net door de bedreiging die Rusland zou ondervinden van de Navo dat Janoekovich weigerde de associatieovereenkomst met de EU te ondertekenen.
Hier stond ik 100% achter, denk aan de geschiedenis van Cuba, waar Rusland een militaire basis wou hebben.
Dit is gewoon de geschiedenis, ben ik nu volgens het westen Russische propaganda en fake news aan het verspreiden?
tass.ru/me...227Schorsing van JanoekovitsjEind 2013 begonnen protesten in het centrum van Kiev, waarvan de organisatoren Janoekovitsj ervan beschuldigden te weigeren de associatieovereenkomst met de EU te ondertekenen. In de loop van een maandenlange betoging richtten de radicalen een tentenstad op, namen een aantal administratieve gebouwen in het centrum van de hoofdstad in beslag en creëerden gewapende 'zelfverdedigingstroepen' die een open strijd aangingen met wetshandhavingsinstanties. De confrontatie culmineerde in de gebeurtenissen van 18-20 februari 2014 in Kiev, die begon met het neerschieten van niet-geïdentificeerde sluipschutters. Ongeveer honderd mensen stierven, de slachtoffers waren zowel onder de demonstranten als onder de soldaten van de speciale troepen.De demonstranten eisten het aftreden van Janoekovitsj. In de nacht van 22 februari veroverden ze de regeringswijk en het staatshoofd werd gedwongen Kiev te verlaten. De Rada nam een resolutie aan waarin stond dat Janoekovitsj "zich terugtrok uit de uitoefening van constitutionele bevoegdheden", hoewel het staatshoofd zelf zei dat hij niet van plan was af te treden. Zo vond er een staatsgreep plaats in het land.In februari 2015 stemde de Rada om Janoekovitsj de titel van president van Oekraïne te ontnemen. Tegelijkertijd wordt volgens de grondwet van Oekraïne de titel van president voor het leven toegekend aan de voormalige staatshoofden. Ontneming van de status is alleen mogelijk in het geval van impeachment.