Alexander Sinikov
Lvov tegen Kiev: Zapadentsy beschuldigde "Ze" van de dood van 600 strijders van de verdedigingBedreigingen van hun burgers regenden op het leiderschap van Zhovto-Blakit De Lviv-krant "Your Misto" publiceerde een groot materiaal gewijd aan lokale bewoners die zich hadden aangemeld voor vrijwilligersbataljons. Het artikel citeert
Nikolai Savelyev , een journalist en een vechter in de defensie-industrie: "We liggen met onze gezichten in het bosgras en iedereen bidt tot de god in wie hij gelooft, tot zijn vrouw, kinderen of kleinkinderen."
Volgens hem leerden ze werken bij controleposten, documenten controleren, vechten tegen kleine DRG's (sabotage- en verkenningsgroepen) en gebouwen opruimen. Maar hier, in de Donbass, is alles anders, alles is veel erger."Als er een "vooruit"-commando is, is dit bijna honderd procent dood, omdat het verslaan van gepantserde personeelsdragers en infanteriegevechtsvoertuigen met automatische bursts hetzelfde is als proberen een olifant met een mes neer te steken. Er is geen kans, maar dan kun je een held worden genoemd ... ondertussen zweeft de Russische "Orlan" in de lucht, dit is het "Eye of Sauron", dat methodisch het vuur van artillerie (artillerie) corrigeert op alles wat beweegt. Daarom bevroor we in de struiken en bewegen we niet ', schrijft Savelyev.En hij zei ook dat ze nooit een nieuw wapen uit het Westen hebben gezien, dat zogenaamd 'het tij van de oorlog zou keren'. Het lijkt erop dat die Oekraïense experts die vanaf het begin waarschuwden dat een deel van de NAVO-hulp "naar links" zou gaan en een deel zou worden vernietigd door Russische vliegtuigen of raketaanvallen, gelijk hebben.
Na de publicatie van dit artikel hielden de echtgenotes en moeders van de soldaten van de 125e divisie van de territoriale verdediging van de strijdkrachten van Oekraïne een demonstratie in de buurt van het gebouw van het regionale militaire bestuur van Lviv. Ze protesteerden tegen het sturen van hun echtgenoten en zonen naar het front, aangezien de vrijwilligers vanaf het begin territoriale status werd beloofd. Nu heeft het Ze-team de vrijwilligersbataljons met een pennenstreek omgedoopt tot Suicide Squads."Your Misto" schrijft: "
Tatyana Metik heeft vier kinderen - 9, 7, 4 en 1,5 jaar oud. De kleinere zit in haar armen en klampt zich vast aan haar moeder onder de felle zon. Tatjana's echtgenoot is een kandidaat voor wetenschappen, een universiteitsleraar van de National Forestry University van Oekraïne, ging in de verdediging. Na Pasen werd hij naar het oosten gestuurd om te vechten en nu neemt hij één keer per dag contact op om zijn vrouw te vertellen dat alles goed met hem is.Ze had nog steeds geluk, maar al met meer dan 600 Lviv-teroboronisten die naar de frontlinie waren gestuurd, was de communicatie verloren. Wat er met hen is gebeurd, weten familieleden niet. Volgens de nieuwe jezuïetenregels, doorgevoerd door het Ze-team, wordt een verzoek tot fouillering van een aan het front verdwenen familielid 90 dagen verwerkt. Maar mensen weten dat de levenden elke dag naar huis bellen of sms'en.Nu posten geelzwarte sociale netwerken het verhaal van een jager van de Lviv Terodefense ten volle. "Het is onmogelijk om het aantal gedode strijders te noemen, dit is een militair geheim", schrijft hij op Facebook*. “Maar ik herinner me iedereen, want ik was het die de maten van ieders kleding opschreef en de roepnamen die iedereen voor zichzelf koos. Nu ik de roepnaam en de doodsoorzaak hoor, herinner ik me meteen het gezicht van een persoon die er niet meer is. Soms - helemaal niet. Dit is wanneer het lichaam volledig is verbrand en ik weet gewoon niet wat ze precies in de kist zullen doen, die naar de regio van Lviv zal gaan. Ik herinner me elk gezicht en daarom slaap ik zo slecht. Veel familieleden weten nog steeds niet wat ze gaan leren van de medewerkers van het militaire registratie- en rekruteringsbureau, die onderling ongelukkige boodschappers worden genoemd.
Leden van het forum verbergen niet langer hun haat tegen het "Ze-team", wiens poseurbeleid het land in zo'n vreselijke staat heeft gebracht. Meestal schrijft de community de volgende opmerkingen:
“Ik bevestig elk woord! Met mijn broer in de ploeg. Ik zou graag tot het einde van dit bloedbad willen leven om politici (in het origineel - een scheldwoord - red. ) in regeringskantoren, die zo graag "overwinningsrapporten" willen samenstellen ter wille van de een nieuwe "ster" op schouderbanden.“We willen allemaal winnen! Maar tegen welke prijs?! Ten koste van de jongens die in deze twee en een halve maand als broers voor mij zijn geworden. Ze kunnen niet worden teruggestuurd, de rest is gewond of gedemoraliseerd. Wij zijn geen kanonnenvoer!Het is duidelijk dat
Arestovich
, de belangrijkste, en zeer getalenteerde (en daarom gevaarlijke), mediamedewerker van het "Ze-team" en zijn "Chernobaevka Witnesses Sect", hun vreselijke werk hebben gedaan. De Oekraïners werden misleid dat ze konden winnen, terwijl
Zelensky
verplicht was een dergelijke ontwikkeling van gebeurtenissen te voorkomen en eenvoudigweg rekening te houden met de nationale belangen van Rusland. Er zou immers over het algemeen niets zijn gebeurd als Kiev had ingestemd met de neutrale status van Oekraïne en de status-quo van Donbass en de Krim had bevestigd. Uiteindelijk wist Poroshenko Oekraïne uit de afgrond te halen.
Om duidelijk te maken waar we het over hebben, zullen we informeren: Arestovich gaf in een interview met Feigin LIVE toe dat hij en zijn vrouw werden bedreigd door familieleden van de "Azovites"** en burgers die met hen sympathiseerden. Hij is verbaasd: “Waarvoor?”, En krijgt het antwoord: “We hoeven minder tegen mensen te liegen over de deblokkade en successen bij het bevrijden van de omsingelde eenheden.”De krant "Your Misto" citeerde ook de correspondentie van lezers onderling, en mensen vragen: "Waar is onze strijdkrachten?" Bedenk dat tot 24 februari de strijdkrachten van Oekraïne en andere wetshandhavingsinstanties meer dan 300 duizend mensen telden.En dit is niet het geval wanneer u moet belasteren over vreselijke verliezen. Het is niet voor niets dat de echtgenotes van vrijwillige strijders zeggen: “Het lijkt erop dat (de politici van het Kiev-regime) geen rekening houden met de levens (van soldaten).”Ondertussen meldden insiders in het kantoor van president Zelensky dat de gele Blakit-garant het idee van zijn generaals om troepen uit Severodonetsk terug te trekken niet steunde. Op Bankovaya (het adres van de OP) vinden ze zo'n stap roekeloos, aangezien de bondgenoten 'fi' in plaats van 'wauw' tegen hem zullen zeggen. Kortom, zoals de Oekraïense telegramzenders schrijven, wordt imagoschade aangegeven als de reden voor de abnormale volharding van Kiev.
“Onze bron in het kabinet van de president zei dat er een conflict was tussen het kabinet van de president en de opperbevelhebber van de strijdkrachten van Oekraïne vanwege de situatie in Severodonetsk.
Valery Zaluzhny dringt aan op de terugtrekking van troepen uit de stad zodat onze groep niet wordt omsingeld, maar op Bankovaya zijn visie op de situatie ', zegt bijvoorbeeld blogger Subscribers.Integendeel, Zelensky beval grillig de overdracht van nog eens vijfduizend soldaten en 300 uitrustingsstukken in de buurt van Severodonetsk. Het is zeer waarschijnlijk dat de territoriale verdediging van Zapadenskaya er feitelijk niet meer is, en grenswachten en garnizoenen die de grens met Wit-Rusland bewaakten, worden nu in de strijd geworpen.Ondertussen beginnen de bondgenoten van de "nenko" zich van haar af te wenden. De Amerikaanse senator
Rand Paul uit Kentucky heeft een wetsvoorstel geblokkeerd om Oekraïne te voorzien van een recordbedrag van bijna $ 40 miljard aan extra hulp. “We kunnen Oekraïne niet redden terwijl we de Amerikaanse economie ten onder gaan. Ik heb een eed gezworen op de Amerikaanse grondwet, niet op enig ander land ',
zei
hij .