www.standa...518_96059120
Ik hoop dat uw regering daar in Nederland spoedig bij zinnen komt, want hoe ik er over denk zond ik ook even via mail door.
Blijkbaar zijn mijn berichten van afgelopen jaren toch ergens gelezen geweest.
U moet schrijven naar uw regering, ministers, burgemeesters, ...
Antwoorden op je mail doen ze niet maar ik zeg altijd, met twee weet je altijd meer dan alleen en er is meestal wel iemand die het leest en het misschien eens nuttig vind om er iets over te vertellen bij de ministers.
Dit is wat ik schreef, meermaals trouwens maar goed;Beste Jo Wat dat stikstofakkoort betreft, van kabinet Beke en van Crevits kreeg ik geen reactie, ik hoop dat u ook met de burger communiceert en niet bestuurt vanuit een onbereikbare ivoren toren.Ik houd het kort wegens de gewoonte in monoloogvorm te schrijven.In een krant, “het nieuwsblad” staat u mooi te blunderen in die koestal, want het stikstofakkoord heeft maar weinig te maken met de methaanuitstoot van die koeien.Methaan, daar heb ik een vraag over.We willen nu, puur uit principe maar ook een beetje omdat Washington het vriendelijk vraagt van Russisch gas af.Maar willen wij dat tegen elke prijs?Kijk, bij dat fracking gas van de VS komt er ongeveer 6% van dat methaangas in de atmosfeer lees ik in Rusland.Ik vraag me af, om aan 6% van die methaanuitstoot te komen hoeveel boeren je daarvoor moet bannen uit België.Volgens mij zullen er niet voldoende boeren en koeien beschikbaar zijn op ons grondgebied om deze verliezen aan methaan te dekken.Daar bovenop is de stikstof, CO2 puur hypothetisch een broeikasgas.Want het voorliggende probleem in uw regering gaat toch over stikstof, zo lees ik in alle krantenkoppen, of zijn deze kranten en hun journalisten in de war? In elk geval, je kan niet Russisch gas vervangen, puur om een statement te maken, en terwijl Amerikaans vloeibaar gas importeren.De verliezen van ontginning, tot verbruiker, het koelen tot -300°C, het overpompen in tankers, in de hub van België ….Je kan dit al helemaal niet geloofwaardig krijgen als je bovendien de uitstoot van de boer zijn koeien (varkens ook?) al “te veel” vind.Ik hoop dat dit de minister tenminste bereikt en dat er eens een beetje blijk van gezond verstand en duidelijke berichtgeving naar de burger tot stand komt eerstdaags.Want het is verdorie zeer lang geleden dat ik een deftig bericht heb mogen vinden in de media. GroetjesGeert