file HIMARS kan meer dan 53 kernkoppen bevatten.

02 aug 2022 13:09 #1
De 53 gedode Azov mensen zijn niet met HIMARS vermoord volgens experten, te weinig schade en er is maar 1 gebouw beschadigd en de stapelbedden staan er nog (krom wel maar toch).
15 minuutjes google geeft mij dit resultaat:

De ATACMS-raketfamilie omvat ook de MGM-140B, voorheen M39A1 genaamd, een geleide raket met 275 M74-submunitie en een bereik van 165 km. De M48 Quick Reaction Unitary is een geleide raket met een explosieve kernkop van 225 kg die wordt gebruikt om een ​​enkel doelwit aan te vallen met minimale nevenschade met een bereik van 70 tot 300 km. De M57 ATACMS 2000 Unitary (T2K) is uitgerust met een enkele kernkop en heeft een bereik van 70 tot 300 km. De raket heeft een verbeterde navigatie- en geleidingscapaciteit, een all-in-view GPS-ontvanger, een verbeterd Control Actuator System (CAS) en Electronic Control Unit (EUC), en een betrouwbaardere, herhaalbare zekering.

www.armyre...issiles.html

Inloggen

02 aug 2022 21:47 #2
De Engelse link die je meestuurt spreekt niet over kernkoppen, maar over warheads (springkoppen) en daar zit verschil tussen.

Inloggen

05 aug 2022 14:21 #3
Dat is een Google translate ding. Alles heet er kernkop, zelfs de Himars die in cluster met anti persoonsmijnen petal worden gebruikt volgens Russische bronnen. In de Russische taal is er maar 1 woord voor de kern van de raketkop. In Engels is het een verwijzing naar kernsplitsing.
Ik spreek geen Russisch, alles wat van daar komt is Google translate, of Bing of anders. Daarom en ook om auteursrecht vermeld ik steeds de bron (link). Die bron kan je in het (in dit geval) Russisch openen en zelf een betere vertaler toevoegen.

Zo worden valse bechuldigingen vandaag vertaald als 'lege lucht hersenschudding'.
Dit is eigen aan de nog steeds amateuristische vertaalbots.
Het is aan de lezer om de bron rechtstreeks te bekijken en er bij problemen desnoods een tolk bij te halen.

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers