Ik zie dat het goed gaat in Australië. Het wordt steeds erger daar….

30 aug 2021 16:00 #1
Ik zie dat het goed gaat in Australië. Het wordt steeds erger daar….

Het Australische parlement heeft ongekende wetgeving aangenomen die de federale politie bijna onbeperkte bevoegdheden geeft om elke Australische burger te bespioneren - door zonder hun medeweten toegang te krijgen tot hun sociale media en e-mailaccounts - als ze zijn "verdacht van criminele activiteiten".

Het totalitaire wetsvoorstel "Identificeren en verstoren" creëert 3 nieuwe soorten "gegevensverstoringsbevelen" die de Australische federale politie en de Australische criminele inlichtingendienst kunnen gebruiken om inhoud van individuele online accounts te kopiëren, verwijderen en wijzigen.

Federale autoriteiten zullen zich kunnen voordoen als de rekeninghouder en e-mails of berichten kunnen sturen naar hun online correspondenten.  

www.thegat...mation-send/
30 aug 2021 17:23 #2
Overheid is nu idd bevoegd om in feite alles voor iedereen te beslissen...
Klein "Tempeliers/Rozenkruisers dingetje"... Mocht alles wat de overheid voor iemand beslist in elkaar flikkeren, dan is deze persoon volgens wet nog wel gewoon 100% eind verantwoordelijk...
Tenminste, dat is wat ik er een beetje van begrijp...
En we moeten niet vergeten dat het enige verschil tussen AUS en NLD niet eens zozeer de wetgeving is, maar hoe de wet wordt uitgevoerd...
Het Australie van deze zomer, is het Europa van de komende winter...
30 aug 2021 18:28 #3
Eng
30 aug 2021 20:12 #4
Ze mogen van alles  als ze zijn "verdacht van criminele activiteiten".
Nou wil ik er toch even aan herinneren dat de politie een tijdje terug drugsnetwerken heeft blootgelegd door een miljoen sms te onderscheppen. Toen was iedereen blij.
Nu plots is dit feit nieuws.
Nou, ht word tijd dat we ons allen realiseren dat dit nieuws reeds langer realiteit is.
Met dit verschil dat het nu in wetteksten duidelijker geformuleerd word.
30 aug 2021 21:28 #5
Weet niet of ze bij jullie ook een "meld misdaad anoniem" telefoonnummer hanteren naast het algemene nummer?
Het is niet eens echt duidelijk of hierdoor ook meer misdaden worden gemeld en opgelost....
Maar nu kan de politie wel lekker bij iedereen binnen vallen! Onder het mom van: Een anonieme tip!!
Valt nooit te controleren, maar in een rechtszaak zal een rechter dat nooit in twijfel trekken...
Lekker makkelijk... staat zo 8 man popo in je huis....
30 aug 2021 21:51 #6
Dat deden ze vorig jaar (oktober) in Brussel meermaals.
Iemand had voor de lol, omdat hij het meemaakte een PA installatie opgezet, met spotlight, discobal, bewegende poppen. Politie dacht dat er een feestje was en viel gewoon binnen, terwijl de grapjas toekeek en er even later bij kwam.
Hij werd er ook over geinterviewd en haalde de tv journaals.
Neen, dit is niets nieuws zo ver ik ervaar in België.
30 aug 2021 22:05 #7
Er hoeft niet eens een melding te zijn.
Als er vermoeden is op om het even welke manier, al is het een gebouw van een gekende huisbaas waar de huurder niets van af weet dan kan het net zo goed.
Bij ons in de straat woonde twee jaar of drie jaar terug een vader en zoon; vader stond gekend voor wapenhandel.
ze werden gevolgd, geen idee hoe.
Plots op basis van vermoedens stonden ze met een stormram tegen de deur met veiligheidssloten te bonken.
We hebben er 15 à 20 minuten zitten naar kijken.
Het was te zien door het slaapkamerraam van de logeerkamer.

Een voorbeeld uit mijn jeugd, om een idee te geven.
Een vriendenclubje waar ik mee optrok bracht de zomervakantie door in het klein parkje van Aalst.
De broer van iemand werkte als chaufeur bij een pakjesverdeelbedrijf en kwam gewoon iedere dag met de bestelwagen naar huis, vlak bij het parkje.
Zoals afgesproken wachtte ik met mijn wagen en een paar vrienden aan boord tot hij de straat inreed. Hij opende zijn raampje, we spraken af naar een bepaald cafe te gaan.
De politie was net op zoek naar een bende die fietsen en brommers stal.
Stond op uitkijk en hoorde ons tegen elkaar spreken.
We werden beide gevolgd, en na enkele blokjes omrijden ging de sirene even af.
Onmiddelijk werden we in 2 groepjes opgesplitst op het politiekantoor.
Een voor een uitgebreid ondervraagd, en na verhoor elders apart gezet.
Geen antwoord op vragen van ons over het hoe of waarom.
Uren later pas gingen we naar huis in plaats van op cafe.
Voor alle duidelijkheid, we wisten totaal niet wat er gaande was, 9 op 10 woonde langs het parkje of een straat verderop en wisten niet eens dat er diefstallen aan de gang waren.
Best indrukwekkend als je jong bent.
Het is alweer van 1989 geleden denk ik.
De reden, hoorde ik van de andere chaufeur was gewoon omdat er in dat busje makkelijk een aantal fiensten of een paar bromfietsen passen.
Da's al reden genoeg.
En dat mag je dan niet persoonlijk nemen natuurlijk.
30 aug 2021 22:29 #8
Ach ja, zo zie je dat corruptie echt niet alleen van deze tijd is...
Maar ze zijn er iets te ver mee doorgeslagen anno nu...
30 aug 2021 22:30 #9
Poeh wat een info ??
30 aug 2021 22:42 #10
Bah bah
Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Privé Facebookgroep

Klik hier voor de FB groep!
Studio ViaNova

of scan deze code!

Inloggen