file Als het paspoort er maar doorheen komt

20 sept 2021 12:34 - 20 sept 2021 12:35 #1
Laat ik dit keer maar weer eens gelijk met de deur in huis vallen...' Zo begint super Dj Eelke Kleijn zijn vlammende betoog over de Coronapas. Een must read!

Maar zo’n QR paspoort. Zullen we eens nagaan wat je daar allemaal mee kunt doen?

Door: Eelke Kleijn

Ik kan er werkelijk waar niet bij dat er mensen zijn die het invoeren van de zogenaamde Coronapas, oftewel het QR paspoort, toe juichen.. Er om staan te springen zelfs. Het lijkt allemaal zo prachtig! Pasje laten zien, groen vinkje krijgen, en je mag alles weer doen als voorheen. Tussen allemaal negatief geteste of gevaccineerde mensen. Want dan zijn we veilig en dan gaat het virus niet rond! Veilig! Daar gaat het allemaal om.

Lekker veilig zijn met zijn allen.En ja...die wappies moeten hun bek houden, want als je voor iets kiest moet je ook de gevolgen dragen. Dat diezelfde kritische mensen keer op keer gelijk krijgen wordt voor het gemak maar even vergeten. Vaccinatie paspoort zou er niet komen. Vaccinatie plicht zou er niet komen. Indirecte vaccinatie plicht zou er niet komen. Medische apartheid zou er niet komen.

En over pak hem beet anderhalve week is het er allemaal.Overbelasting zorg!Dat de wetenschap veel van de onderbouwing voor een dergelijk paspoort al onderuit heeft gehaald doet er niet toe. Natuurlijke immuniteit is sterker, maar toch halen we na 6 maanden die herstel-status weg. En onder de 18 is de overlevingskans van Covid zo’n 99,997%. Dan zou je zeggen, laat die jongeren maar immuniteit opbouwen. Maar tóch wordt dat paspoort ingevoerd vanaf 14 jaar. Laat ze er maar lekker jong aan wennen.Maar zo’n QR paspoort. Zullen we eens nagaan wat je daar allemaal mee kunt doen? Nu krijg je namelijk na 2 vaccinaties een groen vinkje. Maar Israël vraagt er al 3. Dan staat je paspoort ineens weer op rood en ja, dan gaan we toch maar weer die booster halen, anders mag je niks meer.

En wat als de overheid volgend jaar zegt dat je opeens het griep vaccin moet halen? Vroeger was dat voorbehouden aan de risico groepen. Maar ja.. overbelasting zorg! Angst! Gevaar! En dan kleurt het vinkje rood.In ChinaEn over een paar jaar blijkt dat prachtige digitale paspoort ineens gekoppeld aan je ziektekostenverzekering. Aan je bankgegevens. Aan je aankoopgeschiedenis, je zoekgeschiedenis en aan BKR. “Ja sorry meneer, wij zien dat u alcohol koopt in de supermarkt, dus uw ziektekosten gaan omhoog”. “Oh meneer, u heeft uw boete niet betaald, nee u krijgt pas een groen vinkje als dat afgehandeld is”. ‘Mevrouw zoekt online naar verboden dingen?

Dat betekent even een maand geen sociale activiteiten”. “Nee reizen mag niet deze maand meneer, u zit al aan uw CO2 quotum”. Het behoort allemaal tot de mogelijkheden! In China is het al jaren zo ver, en het wordt hier nu in Nederland (en de rest van Europa) in record tempo door je strot geramd onder het mom van veiligheid en virusbestrijding. En veel mensen lijken het nog toe te juichen ook. Want alleen met dat paspoort zijn we lekker veilig met z’n allen! En daar ging het natuurlijk allemaal om. Lekker veilig zijn.Glijdende schaal

En ja, ook ik wil eigenlijk niet geloven dat het zover gaat komen. Ook ik blijf de mogelijkheid open houden dat de overheid deze stappen neemt omdat men daadwerkelijk denkt dat dit de volksgezondheid ten goede komt. Maar het wordt wel met de dag moeilijker om mezelf dat wijs te blijven maken. We bevinden ons momenteel op een enorme glijdende schaal. Elke keer worden de doelen iets verplaatst. Elke keer wordt ons onze vrijheid voorgehouden en dan blijkt deze toch wéér iets verder weg. Eerst was het flatten the curve.

Toen waren het de ziekenhuisopnames. De ouderen. De besmettingen. Long Covid. De vaccinatiegraad. 70%. 80%. 90%. De Jonge stelt dat het opkrikken van de vaccinatiegraad een ‘neveneffect’ is van het invoeren van het paspoort. En ik ben bang dat we die woorden héél letterlijk moeten nemen. Het paspoort. Daar gaat het om. Als het paspoort er maar doorheen komt.En als dit allemaal een stap te ver lijkt, en je niet wilt geloven dat dit er daadwerkelijk aan kán komen, dan zou ik willen zeggen- bepaal voor jezelf eens NU welke stap wél te ver is.

Want ik vermoed, dat als die vraag begin 2019 was gesteld, een door de overheid uitgegeven digitaal systeem dat met een rood of groen vinkje bepaalt of je ergens wel of niet welkom bent, dat die bij veel mensen hoog op de lijst had gestaan...

mannenzake...orheen-komt/
van: GEERTVB

Inloggen

20 sept 2021 14:53 #2
Dit! En een groot deel van Nederland wandelt er met open ogen in. Want we moeten de ongevaccineerden "straffen". Ze kijken niet verder dan dit doel. Maar hé, tenminste mag ik met mijn groene vinkje iets wel en jij niet. Nahnahnah. En nee, #ikweiger, #ikdoenietmeermee

Inloggen

Mods: Lexie026RonaldGEERTVB

Favorieten

• Geen berichten om weer te geven.

Inloggen

Uit het archief....

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers