Het moet niet steeds onze Tim Pouwels zijn.
Neen, ik stel ook in nederland vast dat men objectiever word als het Ukain betreft.
Ik stel voor dat er nog mensen berichten sturen om de NPO aan te moedigen de hervonden objectiviteit verder te zetten.
Want als het eens goed is vind ik dat het ook wel eens gezegd mag worden. U leest wel in deze copy/paste waar het over gaat.
Ik heb mijn best gedaan om het beleefd te houden, maar kon het niet laten mijn frustratie toch even in hoofdletters te belichten.
Het was dan ook een vrij lange inspanning om dit briefje te schrijven.
Voor mij is het moment daar om de media te stimuleren, en bij ons in België word ieder bericht door meer dan alleen de ombudsdienst gelezen. Hopelijk ook daar in Nederland.
Hallo daar.Bij ons in België stel ik hetzelfde vast, terug (eindelijk) wat objectiviteit. Tot nu was het jounaal steeds (Kiev zegt, Kiev zegt, ... Zelenski heft gezegd .... et nu in de journaallus op NPO2 lees ik dat neide partijen, Rusland en Ukro elkaar beschuldigen over die beschietingen.Kan u mij eens uitleggen waar die omslag in Nederlandstalig media landschap vandaan komt?Over de NPP (Nuclear Power Plant) in Energodar kan ik wel het volgende zeggen. Rusland (DPR) wil de energie overschot (de NPP levert amper 70% van haar capaciteit, zoek het op) van die NPP gebruiken om straks stroom te leveren aan de Krim. Verder weet u dat Zelenski sinds maart zit te broeden als een moederkloek hoe Rusland te beschuldigen van misdaden en hoe de NPP terug te krijgen. Militair terug heroveren zal niet lukken, als het na 5 maand nog steeds niet gaat zal het niet meer gaan. En wat doet Zelenski, hij zegt dat zijn medestanders (het "westen") de Russen daar moet buiten zetten en de NPP terug bezorgen aan Kiev. En dit doet hij, waarschijnlijk zoals lang vooraf gepland onmiddelijk de dag na de reeks beschietingen die recentelijk plaats vond. Beschietingen waren er in het verleden ook, met oud Soviet materieel maar dat werd door Rusland telkens goed afgeweerd.Die plannen voor de Krim en die eerdere aanvallen/bestormingen van de NPP staan al een paar maanden te lezen op de site van het Russische persagentschap TASS maar dat kent de nieuwsdienst ook reeds decennia. Dit kanaal is (in België) nooit geblokkeerd geweest en zal het ook nooit worden, het is objectief (kent u die term, objectief, objectiviteit?). Daar gaan we nu niet over zeveren. Feit is en blijft dat de media niet langer eenzijdige info kan blijven geven en hard maken. Maar waarom zijn jullie een half jaar lang een propagandakanaal geweest voor 1 partij (Zelenski zegt ....., zelenski heeft in een videoboobschap gezegd ...... volgens Zelenski ............................. BLABLABLA ZEVERZEVERZEVER ........... (dit is in ieder geval mijn beleving geweest tot vandaag wanneer ik naar de Nederlandstalige berichtgeving keek, ik werd er ziek van en moest meer dan eens wegzappen, jaaa, ook bij de NPO van mijn noorderburen. Ik werd er ziek van en kan me niet eens inbeelden hoe Russen zich moeten voelen. Een TV ploeg van een (voormalige BRT en later VRT in België) ervoer dat vier of vijf maand terug geen enkele Russische burger, in Rusland zelf, voor een westerse camera wou praten. Ze beweerden dat het westen alles verdraait in haar voordeel, en besloten dat je beter niet praat voor westerse camera's. Dat komt toch ergens vandaan. Dat was ook in Rusland bij de burger het beeld van het westen, nochthans zijn die kanalen er niet geblokkeerd. Wat kort door de bocht om ook dat aan " die Russische propaganda machinerie " te wijten, vind u oo niet?En waarom zwegen jullie alles wat de Russische " propaganda machine " zei, waarom bleef het brede publiek verstoken van dat. Waarom lees ik al een half jaar dagelijks de Russische media i.p.v. rustig in mij zetel via het journaal te vernemen wat er in de rest van de wereld gebeurt? Ligt dat nu aan mij? Eenzijdige verslaggeving staat in de definitie van propaganda voering en dat is exact wat tot vandaag gebeurt (gebeurde). Reuters, Belga en weet ik veel wie papegaaien (een werkwoord of uitvindsel, ik papegaai, jij papegaait, wij papegaaien) wat Zelenski eenzijdig propageert en u neemt gewoon copy/paste alles over alsof het evangelie is. De pers verloor al 30 maand aan een stuk het vertrouwen van vele kijkers over de vaccinatiepropaganda, en dan nu 6 maand oorlogspropaganda, tot zelfs op vandaag nog steeds ontkenning van het bestaan van de oorlog in het oosten van dat land, sinds eind 2013 feitelijk al. Kortom, hebt u mij, de domme Belg een verklaring voor het degraderen van uw dienst tot een onbetrouwbare propaganda machine?Mijn neef zei het twee jaar terug reeds, het brand aan de voordeur van Europa, en wij schuiven gewoon de gordijntjes dicht en doen alsof er niets aan de hand is. En dat ging over economie en de beurs, maar ook over de toen reeds bestaande conflicten. Uitkijkend naar hoe het nu verder zal lopen in de bewegende media, want ik plof nog steeds even in mijn zetel voor ik naar het werk ga (en in het weekeinde wanneer ik moet werken mis ik die journaal van de NPO, die worden dan niet uitgezonden in de ochtend) verblijf ikGeert