Heeft men in Den Haag al afscheid genomen van KLM?

het begin van het einde voor KLMMensen denken altijd dat het nieuws in de mainstream media (MSM) te halen is, maar dat is niet zo.  

Tegen de tijd dat het daar verschijnt als “nieuws” zijn er vaak al lange voortrajecten geweest en zijn besluiten gevormd. 

Het zal niemand verbazen dat Airfrance-KLM weer eens in geldnood zit en het zal ook niemand verbazen dat de Franse overheid direct klaarstaat om er nog meer geld in te steken.

Wat wel overal verbazing oproept is dat Nederlandse overheid verstek laat gaan en daardoor haar aandelenbelang straks ziet verwateren van een belang van 14 naar 9,3 procent. Dit omdat Airfrance-KLM onder andere nieuwe aandelen gaat uitgeven en de Nederlandse overheid geen gebruik maakt van haar recht om die te mogen kopen. Doordat er meer aandelen komen zullen de bestaande aandelen minder waard worden per aandeel (verwateren).

De Franse staat gaat een lening van 3 miljard euro aan de groep omzetten in eeuwigdurende obligaties, waardoor die leningen in de praktijk nooit zullen worden afgelost. Daarnaast heeft Airfrance-KLM toestemming gekregen van de Europese Commissie om voor een miljard euro nieuwe aandelen uit te geven.

Met name die uitgifte van aandelen gaat de machtsverhoudingen binnen Air France-KLM veranderen. Sinds de aankoop door Hoekstra in 2019 – voor een bedrag van 755 miljoen euro – bezitten Frankrijk en Nederland beide 14 procent van de aandelen. Na de aankoop van nieuwe aandelen komt de Franse overheid uit op maximaal 30 procent, Nederland op ruim 9 procent.

Nederland houdt het voorlopig bij de 3,4 miljard euro aan leningen en garanties die het vorig jaar juni al beloofde. Hoekstra wil dat Nederlandse steun uitsluitend bij KLM terechtkomt en voor steun aan de Nederlandse concernpoot is nu ‘geen acute noodzaak', schrijven hij en minister Cora van Nieuwenhuizen (infrastructuur) aan de Tweede Kamer. Ze willen eerst ‘een beter beeld krijgen’ van de vooruitzichten van de luchtvaart.

Of zoals de Volkskrant stelt:

Die 744 miljoen euro die Nederland in Air France-KLM stak? Weggegooid geld, blijkt nu

Het klinkt allemaal niet echt als een geloofwaardig verhaal. Eerst koop je voor 744 miljoen euro aandelen bij om ervoor te zorgen dat je hetzelfde belang hebt als de Franse staat en vervolgens laat je de mogelijkheid om meer aandelen bij te kopen voor een relatief laag bedrag schieten.

Het is helemaal onlogisch als je ziet om welke bedragen het gaat en hoeveel de nepcoronacrisis tot op dit moment al heeft gekost.

Om de economische schade van de coronacrisis te beperken, geeft de overheid veel extra geld uit. Dat geld gaat naar steun aan bedrijven, ondernemers en werknemers. Tegelijkertijd heeft de overheid minder inkomsten. Bedrijven kunnen uitstel van belastingbetaling krijgen. Ook komt er minder belasting binnen. In totaal zijn de kosten ruim € 62 miljard.

Vergeleken met wat er nu in totaal al is uitgegeven praten we dan over wat wisselgeld waarmee de overheid haar aandelenbelang in Airfrance-KLM op peil kan houden. Bovendien gaat dan ook de eerder uitgeven 744 miljoen euro niet verloren en toch doen ze dat niet.

De conclusie van de Volkskrant:

De regering lijkt de moed te hebben opgegeven. Daarmee is Nederland dus 744 miljoen euro armer geworden en KLM en Schiphol niet veel wijzer.

Of is er een heel andere reden dat de Nederlandse overheid “de moed heeft opgegeven”?

Ongeveer een maand geleden verschenen er overal berichten dat de wereld minimaal iedere twee jaar een lockdown nodig heeft tot 2030 om zo de doelstellingen te kunnen halen van het klimaatakkoord van Parijs.

Wat dit aangeeft is dat we niet alleen te maken hebben met een nep pandemie en de daaruit volgende Great Reset, maar ook met de afgrijselijke 2030 Agenda.

De combinatie van deze zaken zorgt ervoor dat reizen iets wordt dat alleen voor de happy few is weggelegd en zij die veel punten scoren op het social creditsysteem.

Met de komst van Sigrid Kaag, letterlijk als een duvel uit een doosje, betekent het dat ons land voorop zal lopen in de Great Reset.

Waarschijnlijk is er tijdens één van de vele onderonsjes met baas Klaus Schwab besloten dat de Nederlandse KLM dient te verdwijnen. Dit, omdat het niet langer past voor een landje als Nederland om een vooruitstrevende rol spelen in de (vervuilende) wereldluchtvaart.

Alle intercontinentale vluchten die straks nog zullen plaatsvinden kunnen prima vanaf Parijs worden uitgevoerd en daarom is er geen enkele reden voor de Nederlandse overheid om nog verder geld te steken in Airfrance-KLM.

In hetzelfde kader kan je ook het faillissement zien van een andere Nederlands icoon, D-reizen.

“Dit is dramatisch,” zegt voorzitter Frank Oostdam van branchevereniging ANVR. “Triest ook voor al die mensen die er werken. Het is een iconisch bedrijf dat geschiedenis heeft geschreven in de reissector. Je zou denken dat D-reizen too big to fail is, zoals de banken in de vorige crisis, maar dat blijkt toch niet het geval.”

Dat blijkt inderdaad niet het geval, maar wat Oostdam niet beseft is dat er een heel andere agenda telt, de 2030 Agenda, die je ook wel de Hunger Games agenda zou kunnen noemen.

Panem ontstaat uit de as van wat eens Noord-Amerika was maar dat vernietigd werd in een wereldoorlog. De machtszetel van Panem staat in de almachtige hoofdstad "Het Capitool" die in de Rocky Mountains gelegen is. Het land bestaat buiten het Capitool ook nog uit twaalf districten die elk hun eigen taak hebben. Panem heeft een totalitaire regering met als hoofd de dictatoriale president Snow. Er was ook ooit een dertiende district, maar dat werd vernietigd tijdens een rebellie, de Donkere Dagen genoemd, 74 jaar voor de aanvang van het verhaal. Het Capitool voerde de Hongerspelen in om de burgers van Panem te straffen voor hun rebellie en hen aan de absolute macht van het Capitool en zijn straffen te herinneren . De naam Panem slaat op het Latijnse "Panem et circenses" ("Brood en spelen"), zoals ook in Spotgaai wordt verteld.

Het Capitool is de machtszetel van de totalitaire regering van Panem en bevindt zich in het noordwesten van de Rocky Mountains van (in het verhaal) de vroegere Verenigde Staten en Canada. Het Capitool is omringd door de twaalf districten met hun specifieke taken. De hoofdstad is ook het thuis van de dictatoriale president Coriolanus Snow. De burgers van het Capitool zijn rijk en houden zich veel bezig met mode, eten en vermaak. Kleurstoffen, pruiken en kostuums met levendige kleuren komen vaak voor. Op feestjes zijn er vaak veel te veel gerechten en daarom is het ook een gewoonte om op feestjes drankjes te serveren die je laten overgeven om "plaats te maken voor meer voedsel". De inwoners van de hoofdstad tonen weinig interesse voor of kennis van de wanhoop, armoede en honger waarin de meeste inwoners van de districten leven. De meeste Capitoolburgers worden overspoeld door schulden en hebben namen van Grieks-Romeinse herkomst. Ze spreken met een opvallend accent dat Katniss beschrijft als "dom". Het accent heeft een hoge toon en vreemde klinkers, de letter 's' wordt sissend uitgesproken en de uiteinden van de zinnen gaan omhoog alsof de spreker een vraag stelt. Inwoners van het Capitool kunnen niet worden gekozen voor de Hongerspelen.

Mensen blijven in hun eigen districten, reizen wordt tot een minimum beperkt en alleen als het Capitool dat nodig vindt.

Nederland en België worden onderdeel van het nieuwe District dat Tristate wordt genoemd, waar Parijs en Frankfurt de belangrijkste luchthavens zullen worden voor hen die nog wel mogen reizen.

tristate, new world order

© niburu.co

 

Reacties 1

MrData op vrijdag 09 april 2021 12:33

Of alles weer open knallen of nu gelijk KLM stop zetten.

Of alles weer open knallen of nu gelijk KLM stop zetten.
Gast
woensdag 17 augustus 2022

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://detheorist.nl/

Inloggen

What's wrong with the world

Partner

Laatste bezoekers

Laatste bezoekers