By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://detheorist.nl/

 

Plan oud-directeur farmabedrijf: “Wie coronavaccin weigert, heeft briefje van de dokter nodig”

Als het coronavaccin straks uitgedeeld kan worden, blijft er één probleem over: de weigeraars. Het zal er om houden of genoeg mensen bereid zijn om zich te laten inenten. Julien Brabants, voormalig directeur bij farmaceut GlaxoSmithKline, pleit dan ook voor een vorm van verplichting. “Wie weigert, heeft een briefje van de huisarts nodig.”

In enquêtes geeft 60 tot 70 procent aan het coronavaccin te willen nemen. Dat is krap genoeg om het virus in te dammen. Maar zo geeft Brabants aan in Het Laatste Nieuws: “Wie aan die enquête meedoet, is wellicht al meer betrokken in de strijd tegen het virus. Bovendien weten we dat die percentages snel weer kunnen dalen. En dat is zeker zo nu nog niet alle punten en komma’s over de vaccins gepubliceerd zijn. Bovendien blijkt uit een bevraging bij huisartsen dat een derde van hen twijfelt aan de coronavaccins, naar ik vermoed vooral omdat nog niet alle informatie over de vaccins is gepubliceerd.”

Keihard verplichten vindt de voormalige farmabaas ook geen optie. Hij komt met een gulden middenweg. “Mij lijkt het een goed plan om de bevolking niet te verplichten, maar op te roepen, zoals in België bij de verkiezingen. Iedereen wordt geacht mee te doen, maar wie dat echt niet wil, is daar vrij in maar moet wel de discussie met de huisarts aangaan en eventueel een bewijs vragen om niet te hoeven meedoen.”

Brabants wijst ook op de maatschappelijke verantwoordelijkheid die iedereen heeft. “Mensen schermen met vrijheid, maar zoals filosoof John Stuart Mill al schreef in zijn ‘schadebeginsel’, is er een grens aan de individuele vrijheid van een mens. Die eindigt wanneer wat hij met die vrijheid doet anderen schaadt. Je niet laten vaccineren in een pandemie, beantwoordt daaraan. Het betekent dat door jouw beslissing anderen meer risico lopen op ziekte en dood. Dus de overheid mag in deze situatie best verantwoordelijkheidszin van ons vragen.”

Bron(nen):   HLN      
Désirée du Roy

© welingelichtekringen

 

Reacties 8

lexie026 op zondag 29 november 2020 19:21

Dan gaan we die toch regelen.

Dan gaan we die toch regelen.
Gast op zondag 29 november 2020 23:51

Zo...nu kan ik hier wel een hele emmer stront deponeren uit de beerput van GlaxoSmithKline, en de links naar ModeRNA enzovoort.....we hebben allemaal praatjes zat maar ook wij dragen vanaf dinsdag aanstaande een muilkorf

Zo...nu kan ik hier wel een hele emmer stront deponeren uit de beerput van GlaxoSmithKline, en de links naar ModeRNA enzovoort.....we hebben allemaal praatjes zat maar ook wij dragen vanaf dinsdag aanstaande een muilkorf
Sharelog op maandag 30 november 2020 09:00

Eerst maar ff naar de huisarts voor een verklaring.

Eerst maar ff naar de huisarts voor een verklaring.
Gast - Michel op woensdag 13 januari 2021 12:51

Goedendag.
Ik verzoek je vriendelijk de movie waarin met geweld word verwezen naar 17/1 te verwijderen.
Ik heb deze demo aangemeld, er komen mega veel burgers dus ik wil het normaal en netjes laten verlopen.
Deze dag valt onder mijn verantwoordelijkheid.

Goedendag. Ik verzoek je vriendelijk de movie waarin met geweld word verwezen naar 17/1 te verwijderen. Ik heb deze demo aangemeld, er komen mega veel burgers dus ik wil het normaal en netjes laten verlopen. Deze dag valt onder mijn verantwoordelijkheid.
De Theorist op woensdag 13 januari 2021 19:20

Heb ik alle begrip voor. De video komt misschien pittig over, maar het zijn random beelden van andere protesten. Dit komt iets beter over dan mensen die liedjes zingen. Maar als je de video te heftig vindt, dan respecteer ik dat. Moet het alleen even uitzoeken want heb het geupload naar een site die ik weinig gebruik en weet de inlog zo niet. Maar zal er naar kijken. Mocht je gezeur krijgen, stuur ze maar door naar mij. Heb de video niet met die bedoeling gemaakt zo.

Heb ik alle begrip voor. De video komt misschien pittig over, maar het zijn random beelden van andere protesten. Dit komt iets beter over dan mensen die liedjes zingen. Maar als je de video te heftig vindt, dan respecteer ik dat. Moet het alleen even uitzoeken want heb het geupload naar een site die ik weinig gebruik en weet de inlog zo niet. Maar zal er naar kijken. Mocht je gezeur krijgen, stuur ze maar door naar mij. Heb de video niet met die bedoeling gemaakt zo.
De Theorist op woensdag 13 januari 2021 19:22

Hij staat toch op vimeo.com ?

Hij staat toch op vimeo.com ?
Gast - Francesco op woensdag 13 januari 2021 20:53

Je kan beter een video maken met mensen die een liedje zingen en met een vlaggetje zwaaien, misschien maakt dat een vreedzame indruk om onder de grootste satanische dictatuur uit te komen en deze wereld een normale plek te maken waar kinderen gelukkig kunnen zijn in plaats van bang voor de toekomst

Je kan beter een video maken met mensen die een liedje zingen en met een vlaggetje zwaaien, misschien maakt dat een vreedzame indruk om onder de grootste satanische dictatuur uit te komen en deze wereld een normale plek te maken waar kinderen gelukkig kunnen zijn in plaats van bang voor de toekomst
Yen op donderdag 14 januari 2021 05:26

Geen briefjes geen verantwoording geen uitleg het gaat niemand iets aan wat jij met je lichaam wil en zeker geen pillendraaier die zijn product wil verkopen ga je aan de kassa bij de bakker ook uitleggen dat je geen spuit met vergif in je lichaam wil hebben? Iedere keer dat we ons aanpassen aan hun nieuwe eisenpakket komt er weer een nieuwe eis bij.

Geen briefjes geen verantwoording geen uitleg het gaat niemand iets aan wat jij met je lichaam wil en zeker geen pillendraaier die zijn product wil verkopen ga je aan de kassa bij de bakker ook uitleggen dat je geen spuit met vergif in je lichaam wil hebben? Iedere keer dat we ons aanpassen aan hun nieuwe eisenpakket komt er weer een nieuwe eis bij.
Gast
woensdag 27 januari 2021

Vaccin verhalen

Jouw account

Populair deze week
Nieuwste leden
.